19 december 2014

Nystart eller återupplivning av bloggen

Blogga, blogga, blogga. Det var väldigt längesedan jag skrev något som INTE handlar om ishockey. Ni som är intresserade av det har säkert redan noterat att jag skriver om Malmö Redhawks, ni hittar helt enkelt länken ute till vänster om ni vill besöka "Hawkeye". Eller om ni tittar på den lite fattigare mobilversionen, i menyn överst. Mobilversionen av denna blogg är bra för läsbarheten, men tråkig att titta på. Har ni tillräckligt bra skärm kan ni alltid klicka på länken "visa webbversion" längst ner för att se sidan som den är tänkt att se ut. Hur som helst var det flera år sedan jag skrev något här och tänkte att det kunde vara dags att väcka även denna lilla blogg till liv. Alltså ändrade jag lite på utseendet, tills jag var tillräcklig nöjd. Om ni inte minns hur den såg ut innan, spelar det ingen roll. Hur som helst, nu till anledningen att jag skriver här just idag.

För några veckor sedan fick jag en inbjudan att blogga på M3 om teknik, prylar och dylikt. Det var inte unikt för mig, de vill helt enkelt skapa ett bloggnätverk för att hitta läsvärda skribenter givetvis. Men eftersom jag älskar att skriva och stundtals har svårt att hitta på något, förutom hockey, att skriva om tänkte jag att det kunde kanske vara något för mig. Ett litet utdrag ur det välkomstmail jag fick följer här, om någon annan är sugen så är det bara att anmäla sig i länken.
"Kul att du är intresserad av att blogga om nya prylar hos oss! Vi har en del spännande produkter på väg in som vi inom kort kommer att leta lämplig testare och skribent till. Bland annat Oculus Rift, Sense Mother och flera mobiler från Huawei (deras toppmodell Mate 7). 
Redan nu får du jättegärna registrera din blogg på adressen http://bloggar.m3.idg.se/ (välj "skapa konto") och börja skriva om teknik och prylar i allmänhet, eller kanske en cool pryl du äger idag? Det är både en möjlighet för dig att synas i vårt nätverk (där vi har 450 000 unika besökare varje vecka), och ett sätt för oss att hitta rätt skribent för rätt pryl när det börjar dyka upp roliga saker att låna ut inom kort." 
Nåväl, jag satte igång idag genom att skriva om senaste mjukvaruuppdateringen till min Nexus 5. Givetvis hittar ni länken även till min M3-blogg i vänstermenyn. Liksom till "Kiviksfilmerna" där jag skriver om mitt och pappas "lilla" projekt att göra något av hans minst sagt välfyllda arkiv av VHS-film från Kivik med omnejd. Varmt välkomna att titta in där också. Mycket att hålla reda på? Nja, egentligen räcker det med denna sida. Här hittar ni länkar till allt annat jag skriver om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics