31 december 2014

Hejdå 2014 och hejsan hej 2015!

Nådens år 2014 står vid ättestupan och ännu en gång ska det sammanfattas vad jag åstadkommit och ägnat mig åt. Det är faktiskt ganska roligt, nu när jag har femtioelva konton på olika sociala media, att se vad jag sysslat med. Allt det jag påminns om nu för tiden, hade jag i många fall tveklöst förträngt för all framtid förr när jag var analog.

Själva året 2014 var inget stort år på något sätt för mig, men som alla andra värda att minnas så klart. Allt som hände var inte bra, men däremot väldigt bra att minnas. Jag vill inte upprepa misstag allt för många gånger, vilket är onödigt, och då är det bra att minnas dem.

Till de positiva och därmed roliga sakerna hör att jag och min far äntligen kommit igång på allvar med att digitalisera alla hans hundratals timmar av film. Mycket av det materialet bör och skall bevaras till eftervärlden och VHS-kassetter (är ni för unga, Googla) är inte speciellt bra på att bevara om vi säger så. Mer om det projektet på kiviksfilmerna.se om ni är nyfikna på vad som händer och sker.

Jo, som sagt. Sociala media sammanfattar nu för tiden vad jag sysslat med och första sammanfattningen av mitt 2014 står Spotify för. Så här lyssnade jag via den tjänsten året som gick. Mycket distade gitarrer som sig bör i mitt liv. Vill du veta hur du lyssnade på Spotify, hittar du det här: https://www.spotify-yearinmusic.com/my-year/

Mitt 2014 på Spotify

Andra sammanfattningen kommer från Instagram, med hjälp av iconosquare.com. Här är mina mest gillade foton 2014. Fotografering är verkligen något jag brinner med stora flammor för, älskar att hitta och förmedla känslor. Särskilt svag för landskap och vyer, följ mig gärna om du vill och inte redan gör det.


Liknande sammanfattningar finns på Facebook, Google+ och Twitter (med lite hjälp av tredjehandstjänster). Jag tycker att det är fantastiskt roligt att titta tillbaka på vad jag skrivit och publicerat. Inte alls sällan skrattar jag åt det jag givetvis där och då tyckte var himla genomtänkt och intelligent.

Nu är det historia och ett nytt år skall fyllas med minnen och liv. Det finns några saker jag ser fram emot lite extra 2015. Den 15 juli kommer jag se AC/DC live i Roskilde, för första gången i mitt liv. Det är ganska imponerande att jag inte lyckats se dem innan, med tanke på att jag följt dem sedan tidigt 80-tal.

Jag har även en viss förhoppning om att avslutningen på hockeysäsongen kan gå i dur för mitt lag, men är ni intresserade av det styr ni lämpligen kosan till Hawkeye - Redhawksbloggen och läser mer om den delen av mitt liv.

Jag ser fram emot att hitta en vettig, betald sysselsättning som passar mig. Jag är ohyggligt trött på att göra saker bara för görandets skull, det skall vara meningsfyllt så att jag känner att jag får ut något personligen också. Men som sagt helst betalt i någon form också, jag har trots allt räkningar att betala. Det ska inte behöva vara svårt egentligen, men med två miljoner rekryteringsfirmor till tvåhundratusen tjänster blir det aningen patetiskt faktiskt. Jag överdrev kanske lite här men faktiskt bara lite, skrämmande nog. Har du tips eller vill ha hjälp av mig? Hör av dig på vilket sätt du än finner lämpligt.

Solen går ner över Stehag och 2014.
Nu låter vi 2014 glida in i skymningslandet och tar nya tag med 2015. Jag hoppas att ni får en fin kväll, eller hade en fin kväll om ni läser "reprisen". I will do my very best, som betjänten kommer säga någon gång mellan 19:45 och 20:00 på Svt1 ikväll. Gott slut och gott nytt mina vänner, vi ses 2015! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics