8 januari 2011

Exakt VAD är tanken?

Satt i godan ro och inmundigade min frukost och läste lite nyheter på datorn under tiden. Smått, gott och så där lagom lördagsmysigt. Plötsligt kommer jag till en artikel i Västerbottens-Kuriren som jag fastande på och blev ställd. Läs gärna här för att få en uppfattning i frågan.

Så, har du läst har du uppfattning och har du inte läst kommer du snart fatta vart jag vill komma. Nå, underklädeskedjan Change låter alltså sina anställda ha en namnskylt på sig, som de flesta butiker, men med en liten twist. Där ska inte bara stå namn utan även bh-storlek som bäraren har. Jag bara, what? Jag menar hur, nej, HUR kan expeditens bh-storlek och därmed bröststorlek ha NÅGONTING med NÅGOT som denna kvinna (antar att de inte har många män på butiksgolvet) gör professionellt att göra?

Att den anställda som VK pratat med inte har problem med saken är helt irrelevant i frågan om vi ska vara ärliga. En kul grej? Nä, faktiskt inte, bara en otroligt töntig grej. För jag förstår faktiskt inte vad det ska ha för funktion i ett professionellt sammanhang. Ska i så fall Dressmananställda ha en skylt där deras k*kstorlek står på namnskylten? Alltså, jag fattar inte. Är det någon som läser detta som kan upplysa mig? Företaget verkar inte upplysa, artikeln upplyser inte och jag kan inte se att det kan finnas någon vettig förklaring.

Men om det nu SKA vara så här kan vi lika gärna dra det hur långt som helst. Alla som har namnskylt borde ha något personligt som inte har med utförandet av sitt jobb att göra stämplat, bara för skoj. Jag kan tänka mig att långtradarchaffisar skulle ha antal skrovmål/dag stämplat. Poliser kunde ha antal gånger de avfyrat sitt tjänstvapen i tjänst. Läkare hur många patienter som dött under deras vård. Listan kan fortsätta och i min värld är allt lika vansinnigt, lika intetsägande om hur bra de är på sitt jobb och lika överflödig information.

Eller så skulle det bara kunna vara så att jag inte hänger med i tiden, jag är kanske tråkig och 1900-tal? Jag vet inte. Jag vet bara att jag tycker detta är helt sjukt. Som sagt, är det någon som kan räta ut mina frågetecken är ni varmt välkomna. Kommentarsfältet är öppet, varsågoda om ni har något att tillföra.

4 kommentarer:

  1. Anonym12:49

    Jag såg deras förklaring för ett tag sedan och om jag inte missminner mig var det något i stil med att de flesta kvinnor använder för liten BH, och om de får se vilken (korrekt) storlek de anställda har är det lättare att köpa rätt... Nåja.

    SvaraRadera
  2. Intressant förklaring från dem och helt obegriplig. Har man problem hjälper säkert de anställda till, det är deras jobb och det som de är bra på.

    SvaraRadera
  3. Anonym12:58

    Haha! Vilket jävla sätt...trodde att det var ett skämt först.
    Alltså, inte för att jag skulle bry mig, men jag skulle väl aldrig!

    Kan vara en hjälp till männen kanske, om de ska köpa underkläder till sina fruar/älskarinnor. "Hon har ung lika stora som du" - klassikern. #ironi

    Skitlöjligt, och ja, det finns inget som kan motivera det.

    /enAnnanAnna

    SvaraRadera
  4. Eller hur? Oddsen på att det är en man som kommit på idén? Är de ens spelbara? Fjanterier, bara fjanterier.

    SvaraRadera

Real Time Analytics