13 februari 2011

Händelserik helg

Alltså egentligen är jag inte överdrivet mycket för att skriva om bara helt vanliga saker, gärna udda men inte vanliga. Här kommer ett litet undantag, vem vet. Jag kanske gör fler vad tiden lider och beroende på vad jag känner för. Hur som, here goes;

Jag brukar inte göra speciellt mycket på helgerna under vintern då det inte är fest eller andra evenemang. Känner mest lugnet, läser, ser film, spelar spel och lyssnar på musik. Denna helg var ett ganska stort, fett undantag alltså. Jag hade blivit uppbjuden för att medverka på Melodikryssande hos en kompis på hans jobb på lördagen. Jag gör det och det blev en upplevelse i sig på många sätt. Hade jag inte varit så rookie på Melodikryss, ja jag körde det några gånger förra året, hade jag kallat det förnedring.

Drog därefter till Simrishamn för att inhandla saker jag behövde och sen en timmes promenad nere i Vitemölla. Alla dessa tre saker var i sig mer än vad jag brukar göra på en hel helg vad gäller att röra sig från soffan/sängen/whatever...på vintern. Det är så att vintern har en negativ effekt på mig, den gör mig SJUKT trött och jag behöver all extra vila jag kan få för att fixa vardagen i veckorna. Men vädret med sol och blå himmel gjorde att jag kände våren sätta sina härliga klor i mig och faktum är att jag givetvis kände mig piggare efter.

Sen blev visserligen kvällen förstörd av att jag...och mina kära föräldrar, valde att se Melodifestivalen. Jag vet inte varför vi inte drog teven genom rutan? Antagligen trodde vi att nästa låt, den måste ju vara bra...tills alla låtar var slut och man satt där med en tom och kall blick likt en dödsdömd. Nå, man kan inte räkna med att en dag blir 100%, det är antagligen för mycket begärt. Nå, jag köpte mig två böcker som tröst; Kiss behind the mask och Bruce Dickinson. Båda biografier.

Idag har jag shoppat en massa swag, brukar inte göra det speciellt ofta men ibland bara måste jag. Balla tröjor som passar min image som hand i handske. Image och image förresten, passar mig och gör mig till mig helt enkelt. Jag har nu troligtvis lyckats skriva bland det mest meningslösa blogginlägg jag skrivit, på denna sida 2009 i varje fall. Men jag GILLAR verkligen att skriva, vill helst skriva något som berör. Men ibland när paniken kommer för att jag inte hittar något kul att skriva om, ja då blir det plötsligt något som detta. Take it or leave it så att säga. Nu blir det Rangers vs Penguins resten av denna helg, go Pens, go!

2 kommentarer:

  1. Näää meeen,vad e d moi ser?!! Här har vi en som åsså skriver some crap,typ like moi;D

    SvaraRadera
  2. Yesbox! Fast jag skriver inte som du. Men vem vet, jag kanske lär moi nu när jag blir inspirerad av ditt crap. :P

    SvaraRadera

Real Time Analytics