29 juni 2011

Så är stunden kommen...men.

Efter nio långa månader är jag nu mycket snart framme vid årets absolut största musikevent i mitt liv. Iron Maiden, Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax på Ullevi på en endaste helg, jag menar vansinne! Alla som känner mig hyfsat bra inser att det efter en sådan helg hade varit helt ok för mig att lämna in pga allt man kan önska i detta liv uppfyllts på en liten helg i juli...men så enkelt är det inte helt plötsligt.

Andra saker händer i mitt liv just nu som faktiskt sätter denna musikaliska orgie i ett helt annat ljus. Från att ha varit årets event alla kategorier, har det nu förvandlats till några goa spelningar som jag förvisso inte vill missa för mitt liv. Men utan att dra för stora växlar på saker och ting, vilket är nog så svårt just nu, känns det som att en annan sommarhändelse lite senare i juli kommer betyda så mycket mer för mig i det långa loppet.

Med detta vill jag säga att det känns ganska skönt att ha fått lite mer rimliga proportioner på Maiden och Big 4 jämfört med hur jag beskrev det innan. Musik är oändligt viktigt och en sanslös inspirationskälla för mig, men ingen musik är så bra som den som skapas i själen i mötet med en annan människa. Och nu bara sprutar det fram listettor i mitt hjärta, livet rockar så sjukt fett! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics