22 mars 2015

Fotosöndag 150322.

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema var "Boll".

Jag hade några idéer om vad jag skulle göra, bland annat fick jag för mig att jag skulle fotografera en gammal övergiven boll i en trädgård. Låg och kröp på marken för att komma i rätt nivå, men blev inte alls nöjd. Bilden jag blev minst missnöjd med, blev så här:

Min första tanke, blev inte rolig i praktiken.
Övergav tanken och tänkte istället på bojar eller något liknande bollformat nere vid havet. Sagt och gjort, jag körde ner till hamnen och tog en massa bilder både vid Kiviks- och Vitemölla hamn. Flera blev bra, andra fullständigt värdelösa. Till slut hade jag valt sju bilder jag tyckte om. Jag hade beslutsångest och kunde inte välja vilken av dessa jag skulle ha som bidrag. Efter ungefär ett dygns vånda (nåja), blev det tillslut en helt annan bild. Så mycket för den beslutsångesten. Här är mitt bidrag till Fotosöndag med temat boll:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics