12 april 2015

Fotosöndag 150412.

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema var "Form".

Form? Form! Form!? Vad skulle jag kunna tänkas hitta på? Jag kände för att göra något skoj, något lite lekfullt. Det första jag tänkte på var en kakform, så min hjärna bestämde sig ganska snabbt att en eller flera formar skulle vara med. Jag funderade även på komma i form, tidningen i form (om den ens existerar längre?) och olika former så som...rund. Kakformen skulle dock vara med, men inte vara huvudperson och jag behövde alltså en modell av något slag. Jag hittade en, som låg glömd i mörkret nere i källaren hos mina föräldrar. Han fick vara min modell, han fick vara...i form. Han kommer framöver ha en betydligt ljusare tillvaro för övrigt, inte på grund av mitt foto. Utan på grund av att mina sambo genast blev kär i honom, så kan det gå.

Mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat form:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics