22 maj 2011

Söndag, oj vad "förvånad" jag är...

Jaha, det är söndagen den 22 maj 2011. Solen strålar och fåglarna kvittrar på ett fullständigt underbart sätt. Med andra ord existerar jorden fortfarande. I och för sig skulle jag kunnat hamna i paradiset, men jag vet att det "bara" är Österlen jag ser utanför fönstret. Således hade Mr. "inte-alla-pållar-hemma" fel...igen. Vilket vi givetvis visste innan beviset kom genom att vi alla vaknade idag till samma som var igår.

Bara det att han suttit och filat på denna "gåta" sedan förra gången han hade fel 1994 borde väl kvalificera honom till boende i madrasserat rum med kramtröja resten av sitt liv kan jag känna. Å andra sidan ska det vara en fri värld och alla ska kanske få hålla på med sitt hittepå så länge de inte skadar andra. Dock skulle jag vilja veta om han fick någon att ta sig av daga pga sitt mumbojumbo, för det är INTE ok. Å tredje sidan, om man tror på tomtar som denne Harold Camping är man i SERIÖST behov av hjälp!

Om det finns en kraft som kör denna föreställning, en gud, så har han dessutom en hel del humor. När han i så fall låter en vulkan på Island få utbrott, på "domedagen", vilket säkert fick en del av tomtarna att komma lite i byxan av glädje vågar jag misstänka. NU BÖRJAR DET, liksom...och sen inget mer. Jag kan se denne gud ligga rullandes på golvet, eller hur det nu ser ut där han finns, letandes efter andan pga skrattar för hårt.

Nå, har vi lärt oss något av detta? Nä! För vi visste redan att det finns en helt ohygglig massa tomtar på denna planet. Förvisso får väl denne Mr. Camping gå under kategorin "harmlös" då han faktiskt inte skadar någon annan genom sina vanföreställningar. Nej, gå bara ut och njut av era liv efter bästa förmåga. Älska varandra, med varandra, kramas, skratta och njut! För vår dag kommer, för var och en av oss. Se bara till att försöka ha så "jävla kul" ni kan tills den dagen kommer. Jag ska i varje fall försöka med det. Trevlig söndag, denna 22 maj 2011 då jorden fortfarande inte gått under. Kärlek och respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics