19 maj 2011

SLUTET ÄR NÄRA!!!

Ja, de flesta av er har väl hört att det är dags för jorden att gå under på lördag...igen. Någon lallande tomte har "räknat ut detta" och som vanligt är det en massa religiöst jada jada inblandat. Ponera att där finns en stor, allsmäktig gud som styr allt. Då kan vi nog ta för givet att han kommer se till att ta dessa lallare av daga som försöker berätta vad och när han ska göra något.

"Och jag skall taga stor hämnd på dem och tukta dem i förtörnelse. Och när jag låter min hämnd drabba dem, då skola de förnimma att jag är HERREN"!""
Hesekiel 25:17

Nå, jag kan givetvis GARANTERA att vi även denna gång kan kliva upp i lugn och ro på söndagsmorgon utan att ha blivit förintade i eld och åska. Men vad som är lite intressant är givetvis frågan vad skulle man göra OM det verkligen var så att slutet på allt kommer på lördag? Vad skulle man ta sig till? Ja, det är inte lätt att säga men jag kan säga så mycket att jag hade sett till att vara med dem jag bryr mig mest om. Jag hade velat tillbringa mitt slut på ett så fint sätt det bara är möjligt, för plötsligt så hade man VERKLIGEN inte haft någon morgondag.

Detta är nästan omöjligt att ens fundera på, trots att det enda som är 100% säkert här i livet är att det kommer ta slut. Trots det så lever jag, och säkert de allra flesta, som att det inte finns något slut. Jag brukar säga att jag vill ta tillvara på dagarna, leva varje dag som om det vore den sista. Men jag lever inte i närheten av som jag lär, då hade jag aldrig legat och sovit i 90 minuter efter jobbet idag exempelvis. Jag försöker faktiskt berätta för folk jag tycker om att jag gör det, men inte alls så mycket som jag borde. Inte ens i närheten. Grejen är att, och det syns i nyheterna dagligen, varje dag försvinner människor som också hade planer för i morgon. I morgon som aldrig kom för dem. Olyckor, oprovocerat våld osv. En sekunds ouppmärksamhet och en cykeltur kan bli din död, ena sekunden cyklar du och nästa är allt slut.

Älska livet, ta tillvara på det. Bry er om varandra och berätta för varandra hur mycket ni bryr er. Krama människor, gör dem lyckliga. Att göra någon annan lycklig är bland det absolut finaste man kan göra. Oegoistiskt men samtidigt stor egoboost, win-win alltså. Samt sluta att leta efter "den rätte/rätta". Det finns ingen sådan, det finns oändligt många! Nåja, inte oändligt kanske men många fler än du någonsin hinner avverka i din livstid. Nu är jag helt för monogami i förhållande men jag har ingen sagofantasi om att det finns en enda som väntar där ute. Jag VET att det finns massor som skulle kunna vara denna människa. Jag har redan levt med flera, som just där och då var rätt. Så här tänker jag; lev med någon som du utan att tveka skulle stanna med även om denne skulle vara med om en ohygglig olycka och bli svårt sargad kroppsligt. Kan du inte svara ja på den frågan, då är det fel människa du lever med!

Nu kommer som sagt inte jorden gå under för att någon lallare "räknat ut" det. Men, för att avsluta detta lilla inlägg om allt och inget så skickar jag en länk till en undergång som är något mer sannolik och har något med vetenskap och fakta att göra. Se och rys lite längs ryggraden: SLUTET?
Älska livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics