8 maj 2011

Stora låtutdelningen eller speak through the beat!

Söndag, vad kan passa bättre än att plocka lite godbitar ut den oändliga musikskatten? En speciell variant idag då jag tänkte ge ut lite bitar som talar till mig om livet och allt som finns där i. Häng med så ser vi vad vi kan hitta och vad de säger mig.

Först, denna går till en fin människa som jag valde att släppa. Men, jag är helt säker på att denna person idag håller med om att det jag gjorde trots allt var det rätta. Gott så för mig, men jag kommer aldrig glömma.
Dolly Parton – I Will Always Love You - Original Version

Nästa lilla alster är en tacksägelse till er som betyder allra mest för mig. På väldigt olika sätt och absolut vet jag också att jag visar och berättar det alldeles för lite. Rädslan för att förlora viktiga människor handikappar mig tveklöst, men det är en biverkning av mitt liv och jag försöker verkligen komma förbi det. Ni är inte så många men jag älskar er och kommer alltid ställa upp om ni behöver mig!
Ozzy Osbourne – Gets Me Through

Mer Ozzy och nu låt som jag skickar till en härlig tös. Jag är inte alls säker på att jag kan stå för denna text men jag är däremot helt säker på att jag inte önskar något högre än att jag skulle kunna göra det. Framtiden är spännande, som en osedd film och svaren finns oftast där man absolut inte förväntat sig eller trott.
Ozzy Osbourne – Steal Away (The Night)

För minnenas skull, vi vore ingenting utan minnen!
Kiss – Then She Kissed Me

För att den är så sjukt rolig att sjunga på Singstar, spelar ingen roll om jag suger och saknar all form av sångröst. Dessutom berättar texten en hel massa saker för mig.
The Offspring – Self Esteem

Mitt lag, min kärlek, mitt liv! Kämpa Malmö! Ingen text men så mycket känslor.
Vangelis – Conquest Of Paradise

För att det så det är, oavsett hur mycket vi kämpar kommer vi alla förlora till slut. Det är dock ingen ursäkt för att inte ge allt, njuta, kämpa för det rätta och ha kul så ofta det bara går. Låt inte livet döda er, döden gör det så bra till slut!
Motörhead – Born To Lose

Jag hann aldrig säga det jag kände och får aldrig. Tårarna kommer ALDRIG ta slut...
WASP – Forever Free

Denna känns bara som jag på något sätt, jag blir nog aldrig vuxen eftersom jag ännu inte lyckats. :)
Dan Hylander – Svart kaffe

Denna är till alla er som blir rövknullade av systemet. Systemet som jobbar mot oss mer och mer för varje dag som går. En dag är det nog, en dag ska alla människor vara värda något. Så måste det bli annars är vi dömda!
Rage Against The Machine – Settle For Nothing

Tio låtar som pratar till mig, tio låtar som pratar åt er genom mig. Som ni säkert förstår är detta ingenting av allt jag skulle kunna mångla ut, jag hör så mycket i all musik jag lyssnar till "på riktigt". En text som pratar till mig ända in i själen är större än allt utom kärlek, det är religion. Den enda religionen! Och som extranummer ger jag er på detta "religiösa" tema två låtar av två överlevare av yppersta elitklass.

Motörhead – Bad Religion
Ozzy Osbourne – You Can't Kill Rock And Roll

2 kommentarer:

  1. HaLLoooo Mr.Magnüs! Ska bara si att moi har lagt opp en länk by my place to your blogg,so all da people out there...or here can read it:)))...Hope it´s OKEJJ...

    And THANX för alla"KÄMPA PÅ´er"...
    ;D

    SvaraRadera
  2. Tack vad gulligt av dig, du ska få en av mig också här. Även om jag inte har speciellt mycket läsare och inte heller skriver så ofta.

    Kämpa kan du få hur många du vill och hur ofta du vill. KÄMPA!

    Kram på dig Brünjes!

    SvaraRadera

Real Time Analytics