6 mars 2016

Fotosöndag 160306

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema på Fotosöndag är "Musik".

Jag insåg snabbt att det fick bli någon form av stilleben även denna vecka. Jag visste att jag inte skulle besöka några musikevenemang under veckan. Synd att det inte var samma tema för en vecka sedan, då jag närvarade vid en konsert i Malmö. Udo Dirkschneider hade varit ett roligt motiv för veckans tema, tycker jag. Vet ni inte vem han är hänvisar jag till Google, samtidigt som jag himlar med ögonen. ;)

Udo Dirkschneider på KB i Malmö den 25 februari 2015.
Så kul blev det nu alltså inte. Men jag kom att tänka på att jag mer eller mindre varje lördag utsätter mig för Melodikrysset tillsammans med min sambo. Från början för att vi ville vinna brickan som nu försvunnit som pris. Nu fortsätter vi för att det blivit en vana och för att man NÅGON GÅNG borde vinna om man skickar in en lösning varje vecka, tycker jag. 

Alltså, mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat Musik. Jag kallar det för "Melodikryssmorgon":

Melodikryssmorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics