13 mars 2016

Fotosöndag 160313

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema på Fotosöndag är "Morgon".

Allt var planerat för veckans foto. Jag skulle till Österlen och vädret skulle vara strålande på lördagsmorgonen. Jag visste vad jag skulle fånga! Jag satte klockan på 5:30 så jag skulle hinna ut lagom till soluppgången. Klockan ringde, jag stängde av den. Problemet var bara att jag gjorde det i någon form av medvetslöst tillstånd, för nästa gång jag tittade på klockan var den ungefär åtta och mina planer var grusade. 

Alltså fick jag göra ett nytt försök idag, då med moln och dis istället för klar och fin himmel. Därför blev inte veckans bidrag alls vad jag hade tänkt och jag vet inte om man ens kan antyda att det var morgon när det togs. Men det kan jag lova att det var, kallt dessutom. Jag är nöjd med motivet, men inte med hur det beskriver temat. Så kan det bli.

Alltså, mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat Morgon. Jag kallar det för "Hjärta Österlen":

Hjärta Österlen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics