15 februari 2015

Fotosöndag 150215.

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema var "belyst" och det beskrevs så här:

De flesta av oss längtar väldigt mycket efter ljusare tider nu, och vi går ju äntligen mot dem även om det kanske inte går fort nog.
Veckans tema är “Belyst”.
Lycka till med temat!
// Joakim, Mattias & Susanne

Denna gången hade jag redan från början en klar idé om vad jag ville göra. Ville fotografera något på kvällen, belyst av strålkastare. Eftersom jag skulle till Österlen tänkte jag först på Vitaby kyrka som jag tycker är fin. Tog en handfull bilder där, men blev lite besviken på belysningen. Eftersom Ravlunda kyrka ligger precis intill, drog jag dit också. När jag kom hem och skickade in filerna i datorn, stod det omedelbart klart att det skulle bli Ravlunda i mitt bidrag.

Den bästa bilden på Vitaby kyrka, blev så här.


Jag tror att de flesta håller med om att Ravlunda, blev ett mycket bättre val av flera skäl!

Mitt bidrag till Fotosöndag 150215, tema "belyst".

1 kommentar:

Real Time Analytics