15 november 2015

Fotosöndag 151115

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema på Fotosöndag är "Blixt".

Just blixtar är något jag gärna skulle vilja fotografera. Då pratar vi den typen av blixtar som far genom luften vid åskoväder. Jag har många gånger försökt, men misslyckats med mobilkamera. När ja så äntligen blev ägare till en vettig kamera igen för snart ett år sedan, har blixtarna lyst med sin frånvaro om ni ursäktar ordvitsen. Ett lämpligt oväder passerade mig nattetid under året som gått, men jag misslyckades att fånga någon bra. En sådan blixt blev det givetvis inte tal om till veckans Fotosöndag, eftersom åsksäsongen för längesedan är passerad.

Istället fick en hög med kamerablixtar från förr bli mina modeller till veckans bidrag. Man tager vad man haver så att säga. Bilderna i bakgrunden är från premiären av filmen Bock i örtagård 1958. Bland annat syns min mammas mormor, Fritiof Nilsson Piraten och andra kändisar från när det begav sig.

Varsågoda, mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat blixt. Blixtar från förr:

Blixtar från förr

2 kommentarer:

  1. Det gäller att ha fantasi, att hitta alternativ! Bra och kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Man tager vad man haver. :)

      Radera

Real Time Analytics