15 maj 2016

Fotosöndag 160515

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema på Fotosöndag är "Väg".

Jag var säker på vad jag ville fotografera till denna vecka, en nyutslagen bokskog vilken det går en väg igenom. En väg jag försöker ta mig till varje år vid denna tid för att uppleva. Det känns nämligen som att man åker genom en ljusgrön grotta, en underbar känsla. Jag tog andra bilder som skulle kunna fungera på samma tema. Bland annat denna på "Prästavägen" mellan Södra Mellby och Vitaby:

Prästavägen i solnedgång
Den fick dock stryka på foten för bokskogen. Inte minst för de sanslöst tråkiga fälten till vänster och höger om vägen. Jag borde också tagit ett lite vidare foto så att vägen hamnat exakt i mitten. Men det är en ganska trevlig bild ändå, som solnedgångar ofta är. Men, bokskogen blev alltså mitt bidrag. Tycker också att det är intressant att vägen svänger mot okänt mål i den, lämnar mer till fantasin.

Alltså, mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat Väg. Jag kallar det för "Genom bokskogsgrottan":

Genom bokskogsgrottan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics