29 maj 2016

Fotosöndag 160529

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema på Fotosöndag är "Glas".

Min första tanke när temat presenterades i tisdags var att jag skulle ta ett foto på ett glas med kallt innehåll ute i värmen. Kanske på en strand, eller något liknande. Men jag gjorde inte det och söndagen närmade sig med stormsteg. Jag hade en annan idé i bakhuvudet. Att fotografera våra "finglas" i sitt skåp. Något jag gjorde, men blev inte nöjd med resultatet.

Min sambo påpekade att våra vackra glas etsade med Gustav III:s emblem borde vara med. Jag tänkte om och ville ha ett sådant glas i fokus med några andra glas runt om kring, lite som kungen och hans hov. Eftersom det inte blev speciellt bra ljus i skåpet de står till vardags, tog jag dem med helt svart bakgrund där mer ljus kom från ett fönster (och en ljusslinga). Svart bakgrund är alltid ett säkert sätt när annat inte fungerar. 

Alltså, mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat glas. Jag kallar det för "Glaskungen":

Glaskungen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics