26 februari 2011

Sammanfattning

Sjukt vad tiden går fort när man har roligt. Redan sista kvällen i Umeå och jag kan ärligt säga att jag gärna stannat längre, ni är så många här som jag helst inte hade varit utan. Å andra sidan finns det lika många, om inte fler, jag inte vill vara utan i Skåne. Förbannar att landet är så långt, förbannar!

Jag fick inte träffa alla som jag hade velat träffa, å andra sidan fick jag även träffa folk jag verkligen inte hade räknat med att träffa och det gjorde mig nästan rörd och överjävligt glad. Är seriöst osäker på om jag klarat av att träffa fler goa människor denna korta visit, hade troligen dött nostalgidöden på fläcken då.

Jag hoppas verkligen att det inte ska behöva dröja 15 månader tills nästa besök, det är för lång tid. Även om jag verkligen ogillar den vinter som nu håller Umeå i ett järngrepp så ogillar jag verkligen inte mina vänner här, tvärt om. Ni är helt sjukt viktiga för mig, hoppas ni förstår det även om jag sällan vräker på med onödigt stora ord. Ni utgör mer än 25% av mitt liv och så mycket kan jag inte bara plocka bort utan att bli trasig.

Ni som av olika skäl inte kunde träffa mig, jag tycker inte sämre om er för det. Hoppas helt enkelt att ni har möjlighet nästa gång, eller nästa, eller nästa. Det är inte direkt så att jag ligger sömnlös och gråter över att inte kunna umgås med er när jag vill, men ni fattas mig.

Extra tack till Göran som trots allt tog sig ner till O'learys, du läser troligen inte detta men orden finns här och jag tror inte jag var ensam om att bli riktigt glad av att se dig. Även ett extra tack till Sigrid som sent omsider tyckte det var en bra idé att komma ner, hade jag aldrig förväntat mig. Tack, du får mig att skratta som alltid och tack för ölen. I owe you one, bara önska för önskan är fri. :). Supertack till Mats som med kort notis gav mig ett hem, sådant glömmer jag aldrig.

Nu återstår bara för mig att sova och packa min gröna persedelpåse och dra söderut. Tack för denna gången och var varnade, jag kommer tillbaka. Umeå och ni här och omkring har mitt hjärta i ett stengrepp, varsågoda att fortsätta så. Känns skönt att ha ett andra hem att komma hem till. <3 till er, tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics