18 februari 2011

Tur att det är fredag...

Ibland kommer "sådana" dagar. Idag var det en just "sådan" dag. Det började redan med att jag vaknade 15 minuter innan larmet skulle väcka mig. Det är inte lönt att somna om tänker jag, väldigt vuxet, och gör det man aldrig ska göra. Jag stängde av larmet. Som ni alla inser är detta ett GENERALFEL!

Resultatet blev att jag vaknade med ett ryck, slet åt mig mobilen och insåg att jag sovit 15 minuter för länge. Men eftersom jag är en vuxen och mogen man har jag sett till att ha den marginalen. Oavsett är det fan inte roligt att vakna med "försovningspanik". Minns att jag tänkte; tur att det är fredag.

Fixar mig och rullar hemifrån 15 minuter efter jag vaknat. Som sagt flickor, jag är man. Kommer till jobbet, vältrar mig upp i sadeln och ska hämta mina turer; stendött, inte ett pip. Häpp, ringer upp och gör det hela manuellt. Skriver ner min första tur och tänker för andra gången; tur att det är fredag och åker iväg mot Billinge.

Väl där hittar jag huset, backar in bussen och sänker ner den. Mannen kommer ut och kliver in och jag ska höja bussen, den höjer sig...på höger sida. För tredje gången tänker jag? Ja just det; tur att det är fredag. Nå, det ordnar sig och efter denna nästintill katastrofala start på en tidig morgon rullade resten av dagen på som en fredag ska rulla på. Med andra ord med en ständigt ökande känsla av lyckorus för varje minut som går. Bästa känslan, bästa dagen, tur att det är fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics