20 februari 2011

Dags att åka på safari!

Ny vecka stundar och inte vilken vecka som helst. Det har blivit dags för mig att återse staden som var mitt hem i tio år, typ. Ja, jag ska till Umeå igen. Detta innebär givetvis galej, man kan inte återse gamla polers utan att rumla runt nere på byn lite. Jo, byn är det allt med ett centrum du utan problem får plats med i byxfickan.

Egentligen är det en SJUKT usel tid att åka upp, kallt som fan, mörkt och allmänt otrevligt på alla möjliga sätt. Å andra sidan kommer det kännas som att komma till paradiset när jag återvänder till civilisationen vilket givetvis är en bra sak. Förhoppningsvis kommer jag få en rejäl spark ut ur vintermode efter denna lilla tripp och lalla rakt in i våren, med viss hjälp av vädergudarna då.

Oavsett ska det bli sjukt roligt att träffa gamla vänner igen och se vad som hänt med "byn" sedan senaste mötet i november 2009. Jag räknar kallt, vilket är ett bra ord i sammanhanget, med att jag inte kommer ångra att jag lämnade stan. Däremot räknar jag med att jag kommer sakna en hel massa människor igen när jag lämnar. Detta land är på tok för långt, så är det bara. Men det är som det är och jag får ta till vara på den lilla tid jag är där och göra något bra av den.

Galej blir det på O'learys på fredag. Jag vet, ett ganska lamt ställe att ha partaj på. Men det är inte direkt att utbudet är enormt och vill man ha bord för en hoper folk blir det ännu mindre. Särskilt om man inte tänker sitta och läppja på något räligt rödvin och vill ha lite space omkring sig. Ehrm, samt kunna ha Rögle-Redhawks på skärmar i närheten. :) Inte för att den matchen betyder något mer än derbyäran, men ändå. Ses ska den, i varje fall i en ögonvrå.

Finns en liden tösabid här nere som bodde i Umeå när jag bodde där. Jag hoppas att hon och jag kan slå ihop oss till en rejäl roadtrip någon gång och besöka stan under lite trevligare och varmare former. Det hade VERKLIGEN blivit riktigt kul, även resan då vilket bara blir skit denna gång. Ja, jag kan inte säga att jag njuter av att flyga inrikes. Känns lite som att man är en sardin i en sardinburk, väntar bara på att någon ska öppna och käka mig.

Känns som att det kommer bli någon form av lappbloggande under resan, vi får se vad jag har tid till. Om inget annat kommer det rulla lite skit på Facebook och Twitter som alltid. Nu ska jag återgå till söndagsfilmen och ni ska lägga er små barn! Marsch i säng, så, så! Natti och hela den baletten. *klick*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics