27 februari 2011

Dryg hemresa

Givetvis skulle det jävlas på vägen hem, men det blev en helt ok lösning till slut. Även om jag var hemma ca 50 minuter senare än jag hade tänkt mig. Var något problem med planet i Umeå, kom inte därifrån förrän 18:20 istället för 17:30. Men, eftersom samma plan var det som skulle vidare mot Malmö kunde jag, och de andra trevliga människorna som skulle samma väg, sitta kvar på planet när vi landat på Bromma.

Men jag kan villigt erkänna att jag var "lite lack" när de ropade ut att det var problem. Ja, jag vet att det är viktigt att allt är ok men lika fullt, man är fan inte sugen på sådan skit när man bara vill hem. Nå, nu är jag ÄNTLIGEN hemma, har fått upp min packning och håller som bäst på att ligga in sängen. SÅ SKÖN DEN ÄR!

Har varit ena riktigt härliga dagar uppe i Umeå och jag saknar er där uppe, men hem är här. Just nu i livet är det ingen tvekan och som det känns är det för gott. Men jag kan inte svära, det går bara inte för då står man där som ett fån om jag nu skulle få för mig något annat längre fram. Men just nu, idag, här, är Skåne mitt hem. Ännu en gång, piss att landet är så långt. Vill träffa er där uppe när jag vill och inte när jag har MASSOR med tid över. Tack gode gud för Facebook, mail, telefon, sms, twitter osv. Utan dessa underbara hjälpmedel hade jag blivit tokig.

Dags att släcka ner de små blå och nanna lite. I morgon väntar frontlinjetjänst igen, ner i dyngan och kriga på. Full fart mot sommaren gäller. Sköt om er där ute, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics