15 april 2011

Det här med Spotify

Ok så Spotify ska strypa sin gratistjänst betydligt. Då ställer jag frågan; och? Att folk tror att en tjänst som Spotify går att driva ideellt och mer eller mindre gratis är givetvis vansinne.


Jag är själv premiumkund sedan augusti och kan ärligt inte förstå hur jag stod ut med reklamen innan. Eller hur jag orkade pumpa mobilen full av filer för att lyssna på musik. Bara för att komma på att jag glömt just den där låten!


Nu får jag visserligen dra in en del filer fortfarande då exempelvis Metallica och Ac/Dc saknas i Spotifys bibliotek. Men det gör jag gladeligen då 95% av allt jag vill lyssna på ändå finns där. Absolut finns det alternativ till Spotify. Men, som jag ser det, ingen som kommer i närheten. Inte ännu i varje fall.


Men om den dagen kommer har jag inget problem att byta leverantör av "molnmusik". Det är som vilken tjänst som helst för mig. Som att byta telebolag, elbolag eller vad det nu kan handla om. Vad jag säger är att om man känner att man gillar tjänsten och ser behovet. Vad är då en hundring i månaden att pipa om? Precis, ingenting!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics