25 april 2011

Picplz, någon?

Världen svämmar över av sociala nätverk, nästan alla har Facebook och absolut att det underlättar att hålla kontakten med folk man knappast träffar i övrigt. Personligen är det den stora vinsten med just Facebook för mig, att känna en viss närvaro med människor jag annars definitivt aldrig haft kontakt med annars.

Twitter är också roligt, på ett helt annat sätt. Där är det tempo och snabba svängar som gäller. Då jag alltid läser igen feeden på Facebook är det nästintill aldrig att jag gör det på Twitter. Där hoppar jag oftast rakt in, kvittrar lite och så ut igen. Vi Twitter har jag lärt "känna" en massa människor jag absolut aldrig haft någon form av kontakt med annars. Via Twitter följer man också händelser på ett ypperligt sätt.

Nu till titeln på detta inlägg. Picplz är också ett socialt nätverk men med den skillnaden att man delar bilder ur sitt liv. Kolla länken så förstår ni. Man kan ladda upp bilder från webbsidan men det roliga är givetvis att man kan köra det via så kallade smartphones. Jag tycker själv det är fantastiskt roligt och det som gör Picplz starkt just nu är att det finns till både Android och iPhone till skillnad från exempelvis Instagram. Jag finns själv HÄR. Varför inte testa? Ni kanske gillar det precis som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics