10 april 2016

Fotosöndag 160410

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema på Fotosöndag är "Svartvitt".

Ganska behagligt tema denna vecka. De allra flesta foton kan med fördel göras svartvita, tycker jag. Ja, jag är ganska svag för svartvitt. Tycker att det lämnar mer till fantasin än ett foto med färg. Om man inte känner till motivet, får man fantisera om hur det ser ut i färg. Jag tycker att det är ganska roligt, dessutom blir det ofta snyggt också. Tänkte använda mig av landskapet jag fotograferade i veckan, men tänkte om när jag ändå besökte Österlen. Det blev en tur till Stenshuvuds nationalpark och den gamla fyren som står där fick bli mitt bidrag. 

Alltså, mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat Svartvitt. Jag kallar det för "The Sentinel":

The Sentinel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics