10 mars 2011

Inboxens förbannelse

Skrev något om min inbox på mailen ikväll på Facebook och Twitter. Det är som ett ok som hängt över mig sedan för evigt ungefär. Jag är KASS på att organisera dokument, det är inte min grej bara. Jag tänker; jag kollar det där sen. Bara det att "sen" är samma sak som aldrig i realiteten. I kväll när jag tittade var inboxen uppe i 1858 mail. Det borde inte få gå så långt.

Nu ska sägas att jag blivit mycket bättre sedan jag skaffade min lilla goa Android, nu kan jag sortera direkt på språng och har inget behov av dator för att fixa med mailen. Så de flesta av dessa 1858 var äldre än augusti 2010. Nå, jag ägnade lite mer än en timme med laptopen på magen här i sängen åt att få väck all skit som definitivt INTE behövde finnas överhuvud taget. Nu är jag nere i 469 mail som jag måste sortera och arkivera.

Det var ganska kul ändå, att se vad som hänt sedan 4/9 2003 då set äldsta mailet var i från och upp till nu. NEJ, givetvis satt jag inte och läste alla! Men jag såg ämne och avsändare och jo, jag läste väl några och fick mig några goda skratt och motsatsen. Det värsta är att dessa sju och ett halvt åren känns som bara minuter, det fanns mail bland de äldsta jag minns som igår. Å andra sidan fanns det de som var bara några månader jag helt förträngt. Hjärnan är en märklig gegga, den gör lite som den vill med minnen utan att man har något att säga om saken.

Nå, nu ska jag stänga ner och sova ohyggligt länge igen. Allt för att bli kvitt denna förbannade förkylning som regerar min kropp just nu. 'Till next time! G'nite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics