27 mars 2011

Nostalgi

Nostalgi är både roligt, sorgligt, underhållande och lite skrämmande. Fick mig lite gamla bilder från 80-talet till livs av en kompis på Facebook och det var fantastiskt roligt att se bilder och händelser jag glömt för så länge sedan. Man minns hur otroligt lätt och obrytt livet var då, när man var kring 10 år.

De problem man hade i livet på den tiden skulle man idag kalla för lite stress eller så. Man hade inga problem helt enkelt. Nu vet jag mycket väl att inte alla hade en så fin och problemfri uppväxt som jag men eftersom jag hade det kan jag inte riktigt relatera till hur det är att ha en svår uppväxt.

Undertecknad i mitten manglar tamburin. Tror detta är 1983 eller 1984.

Nu lallade jag iväg, som vanligt. Efter att ha fått vatten på kvarnen igår letade jag upp gamla album i förmiddags hos föräldrarna och scannade in lite minnen från förr. Otroligt roligt och tiden flög verkligen när man satt där. Inte bara pga bilderna utan också för att jag var tvungen att bråka med farsans dator som verkar vara på väg in i tonåren.

Känns, för mig, vansinnigt viktigt att se tillbaka någon minut ibland. Minnas och försöka förstå hur den jag är idag blev till. Jag tror att det är lättare att se framåt om man kan förstå vägen man gått hittills. Det är alltså vad jag tror. Nostalgi, något jag absolut behöver i lagom doser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics