2 mars 2011

Härlig sommar blev ULTIMAT sommar!

Är sedan länge inbokad till Iron Maiden på Ullevi i början av juli och tyckte att det var den perfekta inledningen på sommaren och uppvärmning för semestern. Gott så och därmed tänkte jag att årets stora musikhändelse var klar och det blir Maiden.

Så pinglar det till i mina kanaler på förmiddagen idag och vad, nej, VAD ser jag? Big 4 kommer till Ullevi de också, i sommar, faktum är att de kommer SAMMA helg som Maiden! Jag menar, vad är chansen? Det är fan som jackpott, drömvinsten och 50.000 i månaden i 50 år för en musiktörstande själ som jag.

Om det mot förmodan går runt människor där ute som INTE vet vad Big 4 är, kan jag meddela att det är de fyra orkestrarna Anthrax, Megadeth, Slayer och Metallica. Dessa fyra åker runt som en ambulerande orgasmcirkus för metalheads som jag och tillfredsställer våra musikaliska lustar. Ja ni förstår själv, jag är i EXTAS!

Faktum är att jag var som berusad när jag just fått infon, jag satt bokstavligen och studsade i min kontorsstol. Ni som känner mig vet att min kontorsstol sitter fäst i en relativt stor plåtlåda med fyra hjul. Denna låda färdas dessutom relativt ofta i en ganska aktningsvärd hastighet. Ja, jag var tvungen att stanna till och "fira" denna underbara information.

Nå, jag ska väl inte ropa hej eftersom jag inte äger någon biljett ännu. Men jag har hittills aldrig bommat biljett till något jag vill se och det tänker jag VERKLIGEN inte göra denna gång heller. Denna sommar kommer gå till historian, årtusendets bästa musiksommar! Iron Maiden, Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax! Dessutom på samma arena, i samma stad och samma helg. ROCK ON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics